8 zld

SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO LEKARZY WSZYSTKICH SPECJALNOŚCI ORAZ DO OSÓB ZARZĄDZAJĄCYCH PLACÓWKAMI MEDYCZNYMI

Wykładowca:
adwokat Ewa Mazur-Pawłowska

Termin: 11 grudnia 2021 r.

Cena: 549 zł

Punkty edukacyjne: 5 pkt.

Wykład odbędzie się na dużej sali, ale równoczesnie będzie transmitowany na żywo przez internet. W uwagach do zgłoszenia proszę podać czy będą Państwo uczestniczyć w wykładzie na sali w hotelu, czy przez internet. Jeśli nic nie zostanie podane zakładamy, że będą Państwo na sali w hotelu.

 

WYKŁAD JEST DOSTĘPNY W FORMIE NAGRANIA (ON LINE) KLIKNIJ TUTAJ

„Nowy Ład” i funkcjonowanie gabinetów w 2022 r. – nowe obowiązki, podatki i daniny. Przestań bać się roszczeń pacjentów.

Wykładowca: adwokat Ewa Mazur-Pawłowska

Termin: 11 grudnia 2021 r. 9.30 – 16.00

9.30 – 11.00 Sesja I – Jaka forma działalności lekarskiej będzie najkorzystniejsza w 2022 r.?

  • Nowy Ład – nowe obowiązki, podatki i daniny.
  • Karta podatkowa – jakie formy opodatkowania są możliwe, i która jest najkorzystniejsza dla lekarzy?
  • Działalność gospodarcza jednoosobowa czy spółka – nowe zasady prowadzenia działalności medycznej.
  • Założenie spółki cywilnej, jawnej, komandytowej, z.o.o., zoo-komandytowej - regulacje, dokumenty, rejestracja, obowiązki, odpowiedzialność.

OMÓWIENIE / PRZYKŁADY

11.00 – 11.20 Przerwa kawowa

11.20 – 13.00 – Sesja II – Kto zapłaci za leczenie? Kiedy lekarz winien obawiać się odpowiedzialności?

  1. Błąd medyczny, powikłanie, błędy w prowadzeniu dokumentacji medycznej.
  • Jak zapobiec błędom medycznym wynikającym z błędnej lub nierzetelnej dokumentacji?
  • Jak dokumentować leczenie? Czy i kiedy są konieczne zdjęcia rtg, panorama, CBCT?
  • Jakie błędy w opisach leczenia popełniają lekarze, o czym zapominają, a co może mieć wpływ na ocenę sposobu leczenia?
  • Jak powinien zachować się lekarz, gdy już popełni błąd medyczny lub pojawi się powikłanie podczas leczenia?
  • Na czym polega i jak jest weryfikowana staranność lekarza?
  1. Zgody na leczenie – czyli prywatne OC lekarza.
  • Czy zgody są potrzebne?
  • Jakie zgody lekarz musi mieć w dokumentacji pacjenta?
  1. Monitoring (wizualny, głosowy) w gabinecie. Kiedy można go wykorzystać , nagrania w procesie?
  2. Odpowiedzialność solidarna – co to takiego?
  3. Pierwszy sygnał roszczeniowego pacjenta – co robić?
  • Przedsądowe wezwanie do zapłaty.
  • Wezwanie o podanie danych ubezpieczyciela i numeru polisy.
  1. Wniosek o udostępnienie lub wydanie dokumentacji medycznej.
  • Jak należy postąpić?
  • Odpisać, czy nie?
  • Co odpisać?
  • Czy podawać dane ubezpieczyciela podmiotu leczniczego, a może lekarza?
  • Czy termin w wezwaniu 3 dni jest wiążący?
  • Jak odpowiedzieć pacjentowi, gdy ma pełnomocnika?
  • Komu wydać dokumentację?
  • Jakie są terminy na odpowiedź?

13.00 - 14.00 LUNCH

14.00 - 16.00 Sesja III – Roszczenia pacjenta, odszkodowanie, najczęstsze zarzuty kierowane do lekarzy, zadania i postawa biegłych sądowych.

  1. Jak się bronić przed roszczeniem?
  • Pacjent zrzeka się roszczeń (przykład powództwa pacjenta).
  • Leczenie całościowe z podniesieniem zwarcia – brak zgody pacjenta (przykład powództwa pacjenta).
  • Czy lekarz odpowiada za plan leczenia wykonany przez niego, a zrealizowany przez innego lekarza (przykład powództwa pacjenta).
  1. Odszkodowanie i zadośćuczynienie
  • Czy warto zawrzeć ugodę?
  • OC a ugoda z pacjentem.
  • Postępowanie dyscyplinarne a ugoda.
  • Błędy w leczeniu ortodontycznym (przykłady skarg pacjentów ).
  • Podniesienie zatoki i dyscyplinarka (przykład skargi pacjenta).
  • Odpowiedzialność dyscyplinarna za działania innego lekarza (przykład skargi pacjenta).
  1. Najczęstsze zarzuty pacjenta w skargach i pozwach (przykłady z procesów).
  • Jak do nich się ustosunkować?
  • Kiedy pacjenci i w jakiej formie kierują zarzuty w stronę lekarzy?
  1. Biegli i opinie – kluczowy element procesu i podstawa wyroku.
  • Jak czytać opinie?
  • Czy można podważyć opinię biegłego?
  • Kiedy można zażądać nowego biegłego?

 

Cena zawiera: wykłady, przerwy kawowe, lunch.

Cena nie zawiera opłat za nocleg. Noclegi prosimy rezerwować indywidualnie w hotelu LORD. Na hasło Zjazd Dentystów otrzymają Państwo specjalny rabat. Rezerwacja: +48 22 574 20 00.


Zapisy i informacje:

Aleksandra Kowalińska, +48 509 912 963, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

PŁATNOŚCI:

Prosimy kwotę za szkolenie wpłacić na konto:

31 1090 1870 0000 0001 3335 2731

SPS-Piotr Szymański

Jacka Kaczmarskiego 67/4

02-679 Warszawa

Na podstawie otrzymanej płatności otrzymają Państwo fakturę na maila, z którego nastąpiła rejestracja na szkolenie.

Zobacz jak było na naszych poprzednich Zjazdach Lekarzy Dentystów: